JOHAN BODE; CIGARA & PENTACON

Reč je, naravno, o trivijalnim nazivima dve najveće galaksije u sazvežđu Ursa Major, M81 i M82. Johan Elert Bode je 1774 primetio ovaj mutni oblak što su kasnije potvrdili Mechain i Messier. Ovaj drugi je to (očekivano) klasifikovao u svom katalogu.
Meni je za snimanje poslužio objektiv 200mm na f5.6, montiran preko teleskopa. I tako su počele moje muke...
Ukupno je složeno 31x30sec ISO1600:



Ako pogledamo crop 100% videće se sve nesavršenosti obrade i snimanja.





Kao što se vidi iz obeležene slike, vide se NGC2959 i NGC2961 koje su redom 12.8 i 14.7 magnitude. Obzirom na (ne)ozbiljnost objektiva i mog pristupa, kao i obzirom na prisustvo LP-a mislim da je detektovanje ovih galaksija na ovako maloj žižnoj daljini ipak uspeh.
Međutim, interesovalo me je i nešto drugo. Stakiranje sa dark frejmovima apsurdno,ali pojačava šum. Takođe oduzimanje veštačkog flet frejma (zbog korekcije vinjetiranja) izuzetno pogoršava šum. Rešio sam da obradu napravim bez dark frejmova i evo rezultata:



Kao što se vidi, i dalje prisutan šum koji je morao biti ubijen u NoiseNinja. Nisam zadovoljan...
Još jedan eksperiment: kako bi bilo da se flat-frejm oduzme na samom početku, dok još nije napravio štetu? Evo ovako:



Da bi situacija bila jasnija ovde na galaksijama nije ništa rađeno, ni dodatni layeri ni unsharp mask. Takođe, zvezdama je malo dodatna saturacija.

Iz priloženog se vidi da nisam uspeo da se izborim sa šumom na nijedan od načina koji mi je pao na pamet. Obrazloženje: dark-frejmovi su uzeti iz moje baze frejmova koji su klasifikovani po temperaturi i ISO. Očigledno je da ovog puta nisu odgovarali...

Коментари