U ZENITU M57 I NGC7331

Pošto je vreme bilo idealno za isprobavanje novog teleskopa odlučio sam da slikam objekte koji su mi u zenitu. Balans 150/750 na EQ2 nije uvek lako pogoditi ali je to ipak nekako funkcionisalo. Ukupno 8 snimaka po 15sec i nepotreban ISO1600. Kao što se vidi M57 je preeksponirana i presaturirana na ukupnoj ekspoziciji od dva minuta. Eto šta znači mali f odnos.



Sledeća meta je bila ne baš mala galaksija NGC7331, najvećeg prečnika 11 minuta. Njen sjaj je 9.5m a površinska sjajnost ne baš obećavajućih 13.3/arcmin^2. Lepo se detektovala vizuelno ali je pitanje šta se može snimiti sa ovom opremom?
Upotrebljeno je 17x15sec na najvećem ISO 1600. Prilikom obrade dobijeno je dosta šuma koji je oprezno skidan da ne bi narušio strukturu galaksije. Više puta sam obrađivao ovaj stack dok nisam dobio ovo; uglavnom me je interesovalo da ne skinem i zvezde granične magnitude.



Iz ovoga je moguće zaključiti da moja trenutna oprema i nije namenjena snimanju galaksija.

Коментари